Darkstar to producent James Young i autor tekstów Aiden Whalley. Powinniście ich kojarzyć przez bardzo dobrze przyjęty utwór „Aidy’s Girl Is A Computer” wyróżniający się w gąszczu dubstepowych i postdubstepowych wydań zaaplikowaniem do future garagowych bitów estetyki retro rodem z francuskiej elektroniki. W październiku nakładem wytwórni Hyperdub został wydany ich debiutancki longplay „North„. Na albumie do tej dwójki dołącza wokalista James Buttery, którego barwa głosu również budzi skojarzenia z francuskimi twórcami, szczególnie z wokalami na płytach AIR.
Pierwsze przesłuchanie albumu uświadamia że muzyka na „North” z tą z „Aidy’s Girl Is A Computer” nie wiele ma wspólnego. Z niektórych utworów całkiem zniknęła perkusja, zniknęło cięcie wokali, zostały syntezatorowe pejzaże, które teraz wraz z wokalem Buttery’ego tworzą pierwszy plan utworów i przeciągają twórczość Darkstar na stronę synth-popu. Ciekawe dla future-bassowców rzeczy dzieją się tylko na drugim planie i co tu dużo mówić jest ich nie wiele. Najciekawsze dzieją się w „Under One Roof” i „Dear Heartbeat” – linia i tempo perkusji nadaje utworom dubstepowego posmaku i ciekawie komponując się z synthową warstwą, łącząc retro z future czyni te utwory po prostu świeżymi.
Do tej płyty raczej wracać nie będę. Nie napiszę że jest ona zła, bo jest to solidny kawałek synth popu z śladową domieszką dubstepu. Napiszę natomiast że szkoda że Darkstar na „North” tak zminimalizowali udział elementów dubstepu i future garage w swojej muzyce, i to nie tylko dlatego że przez to jest ona dla bassheadz mniej ciekawa, ale głównie dlatego że mogła to być dużo bardziej nowatorska płyta, a tak poza wymienionymi utworami i „Aidy’s Girl Is A Computer”, w większości kawałków bardzo mało jest pierwiastka future, a jest po prostu kolejny raz dobra retro elektronika.